✨ MAJLIS IHTIFAL ILMI MURID-MURID TADIKA AGAMA JOHOR DAERAH TANGKAK 2025 ✨


Alhamdulillah, dengan izin Allah SWT, Majlis Ihtifal Ilmi Murid-Murid Tadika Agama Johor Daerah Tangkak Tahun 2025M / 1447H telah berjaya dilangsungkan pada 8 Julai 2025 (Selasa) bersamaan 12 Muharam 1447H, bermula jam 8.30 pagi.

Majlis yang julung kali diadakan pada tahun ini telah berlangsung di dua lokasi utama:
📍 Tempat Pertandingan: Sekolah Agama Tanjung Gading
📍 Tempat Perasmian: Sekolah Agama Tun Syed Nasir

Majlis ini telah disempurnakan perasmiannya oleh Yang Berhormat Tuan Haji Mohd Fared bin Haji Mohd Khalid, yang juga telah menyampaikan amanat dan dorongan kepada para peserta dan warga pendidik yang hadir.

🎯 Matlamat Majlis

Program ini bertujuan untuk:

  • Meningkatkan minat murid dalam bidang agama sejak usia awal.
  • Memberi peluang kepada murid-murid menonjolkan bakat dan potensi diri.
  • Mengeratkan hubungan antara tadika, ibu bapa dan komuniti pendidikan Islam di peringkat daerah.

🏆 Acara-Acara yang Dipertandingkan

Majlis ini telah mempersembahkan lima acara utama yang menyaksikan penyertaan aktif dari murid-murid Tadika Agama Johor seluruh daerah Tangkak, iaitu:

  1. Hafazan Terbuka
  2. Azan Terbuka
  3. Membaca Teks Terbuka
  4. Tulisan Cantik Terbuka
  5. Mewarna Terbuka

Suasana sepanjang pertandingan berlangsung penuh semangat dan ceria. Guru-guru serta ibu bapa turut hadir memberi sokongan moral kepada anak-anak yang bertanding. Jelas terpancar kegembiraan dan keyakinan di wajah setiap peserta yang tampil menunjukkan kebolehan masing-masing.

🎉 Penutup

Tahniah diucapkan kepada semua peserta yang telah mengambil bahagian serta guru-guru dan ibu bapa yang sentiasa menyokong usaha murni ini. Semoga program sebegini dapat diteruskan dan diperkasakan lagi pada masa akan datang demi melahirkan generasi muda yang cemerlang, berilmu, dan berakhlak mulia.

#IhtifalIlmiTangkak2025
#TadikaAgamaJohor
#AnakCemerlangAkhlakGemilang
#PendidikanAwalIslam

 



























































































No comments:

Post a Comment