Sejarah Penubuhan TAJ


Pendidikan yang sepadu dan seimbang yang menekankan aspek penggabungan diantara pembentukan akal, rohani, jasmani dan emosi serta sosial adalah asas kearah melahirkan manusia yang sempurna serta diyakini mampu dan berupaya menguruskan diri, keluarga dan masyarakat dengan baik seterusnya dapat meraih hasanah didunia dan diakhirat.
Ledakan teknologi maklumat membawa bersamanya cabaran pada dunia kanak-kanak di prasekolah. Bagi menghalang pengaruh yang negatif menular kepada mereka, sewajarnya pendidikan prasekolah dirancang seawal mungkin agar proses pembesaran mereka diselubungi oleh persekitaran yang bersih dan sihat dari segi agama dan sosial.

Perkembangan ini menuntut kebijaksanaan seluruh barisan dan angkatan para pendidik melakukan muhasabah terhadap amalan pendidikan selama ini. Justeru itu, Y.A.B Menteri Besar Johor telah mengisytiharkan akan pelaksanaan program pendidikan prasekolah ini dalam sistem pendidikan Sekolah Agama Kerajaan Johor bermula tahun 2001.

No comments:

Post a Comment